בדיקת קרינה סלולרית - בדיקת קרינה מאנטנות - ד"ר ישראל כהן

המונח "בדיקת קרינה סלולרית" כולל בתוכו בדיקה של קרינה ממוקדי שידור סלולרים (אנטנות סלולריות ומתקני גישה אלחוטיים של חברות הסלולר) ובדיקת קרינה מטלפון סלולארי. כיום קיימת דרישה של הציבור לבדוק קרינה גם ממוקדי שידור נוספים כגון נתבים אלחוטיים (ראוטרים), מתקני ממסר אלחוטיים (רפיטרים) וכל מה שקשור לאינטרנט אלחוטי WIFI. מאמר זה יגולל בפניכם מהי בדיקת קרינה מאנטנה סלולרית או בדיקת קרינה ממתקן שידור אלחוטי, ומדוע כדאי לפנות אלינו כדי לבצע את הבדיקה. חברת אינספקטרום ייעוץ קרינה מבצעת בדיקות קרינה סלולרית בבתים ומקומות עבודה באישור המשרד להגנת הסביבה. הבדיקות שלנו מקצועיות, מקיפות ומדויקות בליווי הסבר ללקוח. לייעוץ חינם התקשרו 054-4571069

בדיקת קרינה סלולרית – חשוב לדעת

נהוג לכנות בדיקת קרינה סלולרית גם בראשי התיבות RF כדי לציין שמדובר בבדיקת קרינה בתחום תדרי הרדיו Radio Frequencies. מדובר על סדרת בדיקות שמטרתן היא למדוד את עוצמת הקרינה הנובעת מאנטנות שמשמשות תחנות שידור או מתקני גישה אלחוטיים (הנראים כמו קופסא מלבנית המוצבת בקצה גגות של מבנים שונים) המשמשים גם הם בתור תחנות שידור סלולרי. במסגרת בדיקה זאת מומלץ לבדוק את רמת הקרינה הקיימת בתדרי רדיו שונים מעבר לתדרי הסלולר כגון: קרינה מאנטנות מיקרוגל (למשל אנטנות של בזק), קרינה מראוטרים, אינטרנט אלחוטי, טלפונים אלחוטיים ומתקנים אלחוטיים שונים בבית. בבדיקה מודדים את עוצמת השדה החשמלי בתדר המתאים או את עוצמת האנרגיה ליחידת שטח שאנו חשופים אליה בכל שנייה (צפיפות הספק הקרינה). רוב האנשים אינם יודעים שמדינת ישראל היא אחת המדינות המרושתות ביותר בעולם, כלומר יש בה אלפי אנטנות סלולריות, דבר החושף את תושבי המדינה לקרינה כמעט בכל מקום. חשוב מאוד לבדוק את רמות הקרינה בסביבות הבית, בתוך הבית ובמקום העבודה. מכיוון שהמשרד להגנת הסביבה הוא זה שאחראי על כל הקשור לחשיפת הציבור לקרינה מאנטנות, הוא זה שממנה בודקי קרינה בלתי מייננת והוא זה שקובע רמות סף מרביות לחשיפה לקרינה (רמות סף שתלויות בתדר השידור), חשוב לדווח לו על כל חריגה מרמות הסף אותן הוא קבע. 

מפה אינטראקטיבית לאיתור אנטנות סלולריות

רוצים לדעת האם יש אנטנה סלולרית בקרבת מקום מגוריכם או בסמוך למקום העבודה?
הכנסו לאחד מהקישורים הבאים, רשמו את הכתובת שלכם ותגלו מה נמצא בסביבתכם:
1. מפת אנטנות סלולריות – המשרד להגנת הסביבה.
2. 
אתר המפות הממשלתי (בתפריט העליון יש להכנס ל"שכבות" ולסמן את המשבצת של אנטנות סלולריות).

מדוע דוקא אנחנו? אצלנו תקבלו בדיקת קרינה יסודית, אמינה ומקיפה מאנשים מוסמכים ומקצועיים

ישנם הרבה פרטים "קטנים" אך חשובים מאד כשבאים לבצע מדידות קרינה ולכן חשוב להזמין איש מקצוע מיומן. דוקטור ישראל כהן, פיזיקאי מומחה בקרינה, מביא איתו ידע אקדמאי נרחב בתחום הקרינה ומאחוריו ניסיון של אלפי בדיקות בתחום הקרינה האלקטרומגנטית. השילוב של ידע מעמיק וניסיון רב-שנים מאפשר לנו לתת לכם את השירות הטוב ביותר. אנו מבצעים בדיקות קרינה יסודיות ומקיפות בבית ובמקום העבודה, מאתרים בעיות קרינה וגם מספקים פתרונות לבעיות אלו. אנו נענה על כל שאלה שתשאלו, כי חשוב לנו שתקבלו תמונה נכונה ואמינה לגבי החשיפה שלכם לשדות אלקטרומגנטיים. המדידות מבוצעות באישור המשרד להגנת הסביבה.

ביצוע בדיקות לקרינה סלולרית / קרינת רדיו

ביצוע בדיקת קרינה סלולרית צריכה להיעשות רק על ידי בודק מוסמך שקיבל אישור מהמשרד להגנת הסביבה לביצוע מדידות קרינה בתחום תדרי הרדיו (תחום RF). מומלץ שביצוע הבדיקות ייעשה באמצעות ציוד מתקדם, מדויק ומכויל שמיועד במיוחד למטרת מדידות של קרינה בתחום התדרים המתאים. בנוסף, חשוב מאוד לוודא שאותה חברה אליה אתם פונים מספקת לכם ייעוץ מאת מומחים לקרינה סלולארית ללא עלות כלשהי. ההמלצה היא תמיד לפנות אל החברה על מנת לקבוע פגישה או שיחת ייעוץ בה המומחה יקבל פרטים לגבי המתקנים שנמצאים בסביבת מגוריכם או בשימושכם בבית או בעבודה ויאמר ללקוח מהן סוגי הבדיקות אותן יש לבצע. לאחר סיכום מועד הבדיקה וגובה התשלום עבור הבדיקות יתבצעו מדידות בשטח, יימסרו הסברים לגבי הממצאים – האם הם תקינים ועומדים בתקנים או בהמלצות של המשרד להגנת הסביבה ובמידה ואינם תקינים יימסר ייעוץ מקצועי לגבי הדרכים להפחתת רמת החשיפה לקרינה.

בדיקת קרינה סלולרית – מה מגיע לנו ?

חברה מקצועית שמספקת שירותי מומחים לבדיקות מסוגים שונים, כמו למשל בדיקת קרינה סלולרית ובדיקת קרינה חשמלית (מדידת שדה מגנטי מרשת החשמל ELF), תמיד תספק ללקוחותיה את הדברים הבאים:

  • עלות – עלויות נוחות וזאת משום הידיעה שבדיקות אלו חשובות מאוד.
  • מקצועיות – מכיוון שמדובר בנושא רגיש לכולנו, רצוי שבדיקות קרינה יבוצעו ע"י אנשי מקצוע שתחום הקרינה האלקטרומנטית הוא מקצועם והם בקיאים בו גם ברמת הידע התאורטי וגם ברמת הניסיון בשטח. מידע לא נכון שיימסר ללקוח ופירוש לא נכון של תוצאות המדידה יכול לגרום לפאניקה מיותרת בקרב הציבור. 
  • ייעוץ – החברה תספק ייעוץ מקצועי מקדים וייעוץ מקצועי נוסף לאחר סיום בדיקת הקרינה לגבי הממצאים השונים ודרכי הפעולה הנדרשות.
  • דו"ח – לאחר בדיקת קרינה סלולארית, יימסר ללקוח דו"ח ובו פירוט רמת הקרינה שנמדדה, מסקנות והמלצות לגבי המשך טיפול במידת הצורך. חשוב לדעת שמסמך זה ישמש כמסמך משפטי בעת הצורך.

חוששים מאנטנות בקרבת הבית או ליד מקום העבודה? מעוניינים לבדוק שאינכם חשופים לקרינה סלולרית?

התקשרו למומחים שלנו 054-4571069 ונשמח לעזור לכם.

אינספקטרום ייעוץ קרינה - צור איתנו קשר